Spun minimalism chic și croi impecabil și ajung la esența Pliu.
Doar că fiecare brand are o poveste iar eu mă bucur să fiu cea care transcrie emoțiile și informațiie din cronologia acestui brand care oferă și promite ceva rar întâlnit azi: calitate! Andrea Bocelli, Elon Musk, Rene Descartes, Hedy Lamarr. Toți sunt oameni remarcabili, care au schimbat cursul a miliarde de oameni și care au făcut performanță în domenii cu totul și cu totul diferite de domeniul în care au studiat și s-au format oficial. Însă mintea, sociatatea și familia au de multe ori planuri diferite de sufletul și de competențele noastre. Într-un 2022 după ce de mai bine de 20 ani stau cu nasul și cu ochii pe haine și pe textile și credeam că le-am văzut pe toate, Tatiana Cadil m-a surprins cu Pliu.
Cămașa Clavecin a fost dragoste la prima vedere pentru că este de fapt o cămaă 36 în 1. Da! Ai văzut bine. Nu 2 în 1, nu 3 nu 4, ci 36. Cum așa? Sunt 2 părți ale cămășii și ai 6 opțiuni de culoare: alb, negru, albastru deschis, albastru închis, galben muștar și roz. Este definiția perfectă de minimalism chic. De versatilitate și de sustenabilitate. Pentru că nu-i așa? Ce poate fi mai sustenabil decât o piesă vestimentară pe care o porți până se uzează?
1.Care este povestea? Cum ai început?
Povestea începe între trecut și viitor. Deși drumul vieții m-a purtat pe alte meleaguri ca studii și pregătire profesională (la bază sunt economist), eu am iubit de mică materialele textile, culorile, texturile, pliurile unei haine. Mama mea a lucrat mulți ani într-o fabrică unde se făceau cămăși bărbătești. Acasă îmi plăcea să mă uit la ea cum coase absorbită la o Ileana, primită în dar de la mama ei, bunica mea. Sunetul mașinii de cusut din copilărie are locul ei de cinste în memoria mea afectivă. Când am mai crescut, am lăsat păpușile și cutia plină cu nasturi de tot felul și am început să desenez stângaci schițe. Au mai urmat cursuri punctuale în domeniu, când am venit în București și o încercare de proiect antreprenorial care nu a fost să fie. Apoi totul a rămas într-un clocot interior dat la mic și o promisiune că o să revin cândva la această poveste.
Visul din copilărie a luat forma Pliu în primii 2 ani din viața fetiței mele. Bucuria, curiozitatea, autenticitatea și capacitatea ei de a fi prezentă, aici și acum, cred că m-au făcut să mă întreb când eram și eu așa curioasă, când m-am bucurat „ca un copil” de-a lungul vieții mele? Răspunsul stă în Pliurile pe care le creez astăzi. Pliu este un brand de haine din materiale naturale, pentru femei, create etic, într-un atelier din București.
Pliu e un manifest pentru frumusețe, simplitate minimalism și versatilitate.
Ce reprezintă numele Brandului tău?
Încă nu știam când voi demara proiectul, dar mă gândeam când și când la ce nume va avea. La un moment dat, mi-a venit, pur și simplu, acest cuvânt și mi-a plăcut. L-am lăsat să dospească într-un notes din telefon. Mi-a plăcut ideea de pliuri ale unei piese vestimentare, ce acoperă pliurile propriului trup.
Trei cuvinte care definesc brandul tău?
Atemporalitate, simplitate, versatilitate.
Ce înseamnă sustenabilitatea pentru tine?
Sustenabilitatea e un concept foarte prezent în felul meu de a gândi, de azi. E un filtru pe care îl folosesc des și care mă ajută să îmi pun întrebările potrivite cu privire la cum aleg să trăiesc, ce ofer, ce primesc. În Pliu e o componentă foarte importantă.
Care e piesa ta preferată și de ce?
Piesa preferată e rochia – cămașă cu mâneci detașabile Saxofon. Pentru mine e un mix perfect între creativitate, simplitate și versatilitate. Multe variante de a fi purtată, de la rochie, la care nu mai ai nevoie să te gândești ce să porți în partea de jos, apoi cămașă, care poate fi purtată cu jeanși, sau un pantalon mai elegant, sau chiar și cu o fustă și bineînțeles, să o porți cu mânecă lungă, sau să poți detașa mânecile oricând dorești, în funcție de contextul în care o porți sau în funcție de un moment al zilei.
Ce este special la creațiile tale? Ce te diferențiază pe piață?
Versatilitatea și multifuncționalitatea sunt ineditul și liantul din povestea Pliului. Un exemplu este cămașă Clavecin, realizată din 2 piese interschimbabile, cu nasturi metalici, argintii, pe față și pe spate. De exemplu, din 2 astfel de cămăși, poți interschimba piesele între ele și de fapt nu ai 2 cămăși, ci 4. În plus, astfel alegi să porți culori alăturate în cămașa ta, fără grija că la spălare își pot pierde din intensitate (se desfac nasturii de pe față și de pe spate și le poți spăla separat).
Cum vezi moda din România?
Cred că se creează din ce în mai mult spațiu de educare, în zona de modă.
Ce înseamnă pt tine luxul?
Luxul pentru mine înseamnă de departe timpul. Timp pentru căutări, timp pentru chemări, pentru spiritul creativ și cel mai important, timp pentru familia mea.
Dacă ai fi un articol vestimentar sau un accesoriu ce ai fi? (descrie și motivează alegerea)
Un șirag de perle naturale de purtat la gât. Simplitatea și noblețea lor mă fascinează. Scot în evidență feminitatea. Sunt atemporale.
De unde vine inspirația?
Dintr-o alăturare armonioasă de culori, din foșnetul aparte al rochiei doamnei care e în treacăt pe stradă, dintr-o carte, dintr-un tablou, din arhitectura unui spațiu, din artă în general, din natură, din ceea ce mi-e dat să simt și să trăiesc.
Ai vreun creator pe care îl admiri sau care te inspiră?
În ultima vreme mi-e gândul tot mai des la creatorii de meșteșuguri. La cei care locuiesc prin diferite colțuri ale țării noastre și creează obiecte autentice, în spiritul locului în care s-au născut. De la olărit, făurit, tors, țesut și iată și cusutul. Poate e chemarea către un proiect nou. 🙂
Care este designerul tău preferat?
Port admirație nemărginită pentru toți designerii legendari, atât pentru cei care au abordat printr-o lentilă a simplității și a funcționalității, cât și cei care și-au îndreptat spiritul creativ mai mult către spectaculozitate și simbolistică. Christian Dior, Coco Chanel, Cristóbal Balenciaga, Elsa Schiaparelli sunt câțiva dintre ei.
Cu cine ai vrea să iei cina și de ce?
Mi-aș dori să iau cina cu femeile din arborele meu genealogic, pe lineajul matern. Aș fi curioasă să le văd ochii, mâinile, să vorbesc cu ele, să aflu cum le era viața.
Pentru cine sunt creațiile tale?
Creațiile Pliu sunt pentru femeile curioase să descopere mereu lucruri noi, sunt creative, apreciază hainele realizate impecabil, din materiale de înaltă calitate și cât mai naturale, iubesc arta în orice formă a ei, sunt sensibile, cu simț estetic, educate.
Ce planuri de viitor ai? Ce ți-ai propus pentru 2024-2025?
Ca Pliu să fie prezent și în spații fizice, destinate designului românesc.
Cum vezi brandul peste 10 ani?
Îmi doresc să fi ajuns pe plan internațional, un brand construit cu răbdare, alături de o echipă care creează fiecare pe zona lui de expertiză, cu mult drag și plăcere.
Unde pot fi găsite creațiile tale?
Pot fi găsite pe www.pliu.ro, www.dichisar.ro și pe paginile de Instagram, Facebook și Tiktok.
Care a fost cea mai mare provocare de pâna acum?
Recunosc că cea mai mare provocare de până acum a fost partea de promovare și comunicare. Mi-am dorit foarte tare să creez un produs curat, lucrat impecabil. Și așa a ieșit! Partea de arătat lumii produsul cred că am subestimat-o și ulterior am dat piept cu algoritmii din Social Media.
De ce colaborare crezi că ai avea nevoie să duci afacerea la un alt nivel?
Colaborări cu alte branduri locale și conexe. Cred că prin unirea forțelor, putem construi trainic un exemplu de consum conștient, de produse, servicii, experiențe, realizate local, cu măiestrie, și mai ales, din pasiune.
Dacă ai ajuns să citești până aici și vrei să afli mai multe despre piese minimalism și piese vestimentare de calitate, programează o ședință de consultanță vestimentară care să îți aducă mai multă claritate.