„Secretul elegantei este de a arata ca tine insati” Hubert de Givenchy
Givenchy sintetizeaza in fraza asta misiunea mea de style coach. Sa te fac sa te simti frumoasa si eleganta si sa fii tu insati. Eu doar te ghidez sa descoperi in tine potentialul pe care cu totii il avem si iti pun la dispozitie instrumentele si resursele ca sa faci asta.
Givenchy nu iubea cei 3 M care astazi au inghitit arta din moda exact cum buruienile inghit florile intr-o gradina neingrijita: mediatizare, marketing, mondenitati. Misiunea lui era una profunda si vinea din suflet. Era ceva mai presus de celebritate. Anunta revolutia din anii ’60 in ceea ce priveste conditia femeii in societate: empowermentul feminin. Egalitatea de drepturi si castigarea autonomiei. Tocmai lipsa celor 3 M malefici alaturi de pasiunea lui pentru arta si pentru femeie au oferit un fashion icon unic in istorie: Audrey Hepburn. In acelasi timp a pus bazele a ceea ce urma sa se intample in anii ’90: aparitia primului supermodel din industria modei despe care s-a vorbit mult prea putin: Bettina Graziani.
Bettina Graziani avea un mix de trasaturi pe care Givenchy le cauta la femeile care il inspirau: era plina de viata, sigura pe ea si plina de mister. Nu era genul de parizianca la modul clasic. Era sarmanta prin simplitate. Era copilaroasa fara sa fie copila. Traia cu intensitate si nu isi ascundea fata sub machiaj. Totul pentru ea parea firesc si plin de valoare.
Bluza Bettina, botezata asa dupa prima ei purtatoare inca este o inspiratie pentru designeri. Este mai mult decat o simpla bluza. Reprezinta inceputul unei noi etape in moda: castigarea puterii feminine.
Este un produs care face parte din prima colectie pe care Hubert de Givenchy a lansat-o in 1952. A fost vedeta colectiei si inca mai reprezinta sursa de inspiratie. Ba mai mult decat croiul in sine, a generat o adevarata frenezie de vanzari si prin albastrul Bettina pentru revista Elle pe a carei coperta a fost bluza Bettina.
In 2019 camasile arata ca o bluza Bettina reinterpretata. Am un articol in care am scris mai multe despre camasa alba din toamna 2019. Givenchy a intuit inca din anii ’50 ca femeile vor avea nevoie de garderoba capsula, de garderobe functionale. Femeile mereu au avut nevoie de garderobe cu haine care sa se potriveasca intre ele. El a propus piese cu care femeile sa isi inventeze propria lor moda. A pus bazele net-a-porter-ului (haine facute de-a gata) de inalta clasa.
Un comentariu