Sandra Chira – Designerul lunii ianuarie 2019

Sandra Chira – Designerul lunii ianuarie 2019

Interviurile pentru sectiunea What I love sunt pentru mine momente emotionante in care oamenii vorbesc despre brandul lor cu pasiune. Sunt momente in care ascult si savurez fiecare idee, fiecare concept. Sandra Chira este o talentata si o minunata iar de creatiile ei m-am indragostit pe loc! Sunt vesele, practice si incurajeaza slow-fashion. Sandra este absolventa a studiilor de design vestimentar la Facultatea de Arte şi Design din Timisoara, bursiera la Paris şi doctor în arte vizuale. Cu toate astea este extrem de modesta. Nejustificat de modesta as zice eu dar sa nu ma spuneti 🙂 Ea este pentru mine o deschizatoare de drumuri pentru ca intr-o lume consumerista alege sustenabilitatea. Asa ca prin interviul ei deschid seria de interviuri designerul lunii pe care le voi incarca lunar in sectiunea What I Love.

Designer Sandra Chira

Rebrand Yourself: Care este povestea afacerii? Cum ai inceput?

Sandra Chira: Activitatea mea de creație a început în perioada studenției, la Timișoara. Am debutat pe scena publică o dată cu încheierea ciclului de licență și, implicit, lansarea colecției de absolvire. Brandul Sandra Chira s-a fondat încă de la început în jurul unor serii de lucrări privite mai degrabă ca niște obiecte culturale, artistice, în jurul unor concepte și abia în mod secundar a unor obiecte vestimentare cu potențial comercial.

 Ce te-a determinat sa devii designer? Sa alegi acest job?

Contextul în care am crescut și un cumul de alți factori care fie țin de personalitatea mea, fie de anumite pasiuni pe care le-am dezvoltat încă de copil. De altfel nu am avut un moment precis în care am decis să aleg designul ca meserie. Tot parcursul meu a fost oarecum firesc, ca și cum aș fi știut încă de la grădiniță (când preferam să desenez în locul oricărei alte activități) că indiferent de specializarea pe care o voi urma, activitatea mea va fi în domeniul artistic sau cel puțin într-un domeniu legat de dimensiunea vizuală a oamenilor și obiectelor. Plus că am avut o perioadă în care mama îmi tricota rochițe lungi de lână pe care le purtam peste pantaloni pe timp de iarnă pentru că, deja la 4-5 ani, personalitatea mea se manifesta și prin alegerile vestimentare.

Rebrand Yourself: 3 cuvinte care definesc brandul tau sunt…

Sandra Chira: Identitate individuală (individualizare), autenticitate, slow fashion. Sunt trei termeni, nu neaparat cuvinte, dar cam asta definește brandul Sandra Chira.

Rebrand Yourself: Ce este special la creatiile tale?Ce te diferentiaza pe piata?

Sandra Chira: Creațiile mele speculează importanța autenticității și a personalizării imaginii vestimentare. Trăim într-un context social în care ajungem să fim atât de abuziv uniformizați de un sistem al modei consumeriste, cu tendințe care se derulează atât de repede, încât oamenii nici nu au șanse să dezvolte vreo conexiune profundă între identitatea lor și ambalajul social al acesteia. Întotdeauna m-a intrigat importanța imaginii noastre în orice proces de comunicare sau autocunoaștere. Asta, împreună cu pasiunea mea pentru estetică, a determinat un real interes pentru rolul social al vestimentației.

De aceea, brandul Sandra Chira propune creații unicat, care conțin mesaje dincolo de natura lor materială. Brandul își înscrie filosofia în tedința Slow Fashion și pledează pentru calitatea produselor vestimentare, într-o estetică legată de tendințe dar cu suficiente valori atemporale: relații armonioase cromatice, preocupări legate de detalii și elemente manufacturate, asocieri atipice de materialitate și structuri și calitatea execuției produselor.

Cred că e important să devenim conștienți de capacitatea hainelor de a comunica informații despre noi și să începem să ne raportăm la imaginea noastră într-un mod mai profund, nu doar de dragul de a ne încadra într-o serie de idealuri de frumusețe sau în niște tendințe estetice standardizate.

Rebrand Yourself: Cum vezi moda din Romania?

Sandra Chira: Nu știu însă, dacă valorile pe care se bazează interesul majorității pentru imagine sunt cele pe care brandul Sandra Chira le promovează, deocamdată exclusivist, la nivel de nișă. Constat încă nevoia oamenilor de a-și exprima poziția socială și potențialul financiar prin vestimentație, nevoia de apartență la grup și de identificare cu tendințele de masa.

Cred că moda din România este într-un proces evident de reconfigurare, extrem de accelerat și că oamenii acordă din ce în ce mai multă importanță fenomenului modei, indiferent că vorbim despre vestimentație sau despre alte domenii, de la design ambiental la hobby-uri.

Rebrand Yourself: Ce inseamna pt tine luxul?

Timpul este cel mai de preț lux la care mă pot gândi. O zi în care să am timp suficient pentru ceilalți, timp pentru creație, pentru natură, în care presiunea unui ceas care merge prea repede să nu existe.

Rebrand Yourself: De unde vine inspiratia?

Proiectele mele sunt legate prin prisma unor valori estetice stabile și a unui mesaj social general, însă diferă la nivelul temelor de creație. Inspirația poate să vină fie de la o experiență personală marcantă, fie de la două materiale a căror asociere mă inspiră, fie de la o imagine, un peisaj, un zid, o umbră, o structură care generază imediat în mintea mea o nouă creație. Cert este că procesul nu se încheie niciodată, nici ziua, nici noaptea.

sandra chira 6

Rebrand Yourself: Ai vreun creator pe care il admiri sau care te inspira?

Sandra Chira: Da, am foarte mulți creatori pe care îi admir. Preferatul meu este designerul american Thom Browne.

Rebrand Yourself: Pentru cine sunt creatiile tale?

Sandra Chira: Creațiile Sandra Chira sunt pentru persoane curajoase care îndrăznesc să se remarce într-un peisaj social uniform. Sunt pentru oameni care se identifică cu hainele noastre și cu mesajele pe care le promovăm. Sunt pentru persoane care investesc valori profunde în imaginea lor și care preferă haine realizate din țesături de calitate, profesionist executate, care nu se demodează la fiecare sezon, ci rămân fidele personalității purtătorului lor.

Sandra Chira 14

Rebrand Yourself: Ce planuri de viitor ai? Ce ti-ai propus pentru 2019?

Sandra Chira: Nu prea am timp să îmi fac planuri. Iau lucrurile așa cum vin. Întotdeauna în prima sau a doua zi de vacanță apare un proiect nou sau, dacă nu apare, apare muza.

Rebrand Yourself: Cum te vezi peste 10 ani?

Sandra Chira: Sper, la fel de entuziastă, cu acceași pasiune implicată în creație, lucrând în continuare pentru propriul brand. Sper, mai pragmatică și mai realistă.

Rebrand Yourself: Unde pot fi gasite creatiile tale?

Sandra Chira: Momentan pot fi găsite online, pe paginile noastre de pe instagram și facebook și pe siteuri de specialitate, momentan pe F Molecule. În curând pe propriul site, aflat în reconstrucție. De asemenea în perioada târgurilor de design încercăm să fim prezenți la cât mai multe, la festivaluri/evenimente de modă și în galerii de artă, în expoziții.

 Rebrand Yourself: Ce nu ai fost niciodata intrebata si ai vrea sa afle publicul despre brandul tau?

Sandra Chira: Concept, viziuni, sustenabilitate. Despre care deja am vorbit mai sus.

sandra chira 13

Rebrand Yourself: De ce colaborare crezi ca ai avea nevoie sa duci afacerea la un alt nivel?Sandra Chira: Cred că în momentul acesta, în modă, influența trendsetterilor este în continuare esențială. Astfel cu cât purtătorii Sandra Chira sunt mai celebri, cu atât șansele ca brandul nostru să devină mai cunoscut cresc. De asemenea, orice colaborare cu un alt brand, magazin online, târg, expoziție, instituție culturală care au parte de vizibilitate ajută enorm la promovarea și evoluția brandului.

Sandra chira

 

 

Share This Post

Comenteaza!