Cum am devenit vegetariana

Cum am devenit vegetariana

Vegetarian sau vegan, ovo-lacto-vegetarian! Deja si pentru DEX da cu virgula! Povestesc aproape saptamanal acest episod din viata mea asa ca m-am hotarat intr-un final sa scriu pe indelete despre cum am devenit vegetariana.

Sa incep cu inceputul. A fost o decizie la indemnul medicului dermatolog. Acum aproape 4 ani am avut o eruptie cutanata in zona fetei. Extrem de urata. Sincer, pentru mine era catastrofal pentru ca nici macar in adolescenta nu trecusem prin episoade de acnee. Nu imi mai aduc aminte ce diagnostic mi-a pus medicul dermatolog insa stiu ca mi-a oferit 2 variante:

varianta 1: medicamente cu care imi va trece garantat intr-o luna sau

varianta 2: regim alimentar fara proteina animala si fara zahar timp de minim 2 luni. Am luat decizia aproape instantaneu: regim alimentar. Stiu ca “medicamentele minune” sunt ca sabia cu doua taisuri asa ca nu mi-a fost greu sa aleg plus ca mi-au placut mereu fructele si legumele.

veggie food

Plecam pentru prima data de la un medic fara o reteta. Era de-a dreptul straniu. Plecam in schimb cu o noua perspectiva si cu sansa de a schimba ceva fundamental in viata mea. Sunt recunoscatoare dr. Ana Maria Nedelcu pentru profesionalismul impecabil. O recomand cu cea mai mare incredere. O gasiti in Bucuresti la Institutul Dermato-Estetic Dr. Irinel Nedelcu pe care il detine impreuna cu sotul ei care este medic dermatolog specializat in caderea parului. Am avut nevoie si de o consultatie la dr. Irinel Nedelcu si va povestesc cu mare drag si despre asta. (alta data)

Primii 9 pasi pe care ai nevoie sa ii faci daca vrei sa devii vegetarian:

  1. Analize de sange. Cu rezultatele lor mergi la un medic generalist sau nutritionist. Repeta-le mai aprox 6-8 luni in primii 3 ani.
  2. Activeaza-ti curiozitatea. Incearca alimente noi. Incearca preparate noi.
  3. Aboneaza-te la bloguri culinare, grupuri de vegetarieni/vegani/raw vegani.
  4. Identifica cea mai apropiata piata de langa tine.
  5. Mananca cat de mult posibil legume si fructe romanesti, de sezon. Stiu ca sezonul rece dureaza mult la noi insa iarna poti sa optezi pentru: sfecla rosie, dovleac, radacina de patrunjel, telina, pastarnac, frunze de spanac, salata verde, patrunjel, marar etc.
  6. Cumpara-ti inca un frigier :)) Glumesc! Mai degraba niste caserole din sticla in care sa organizezi mancarea.
  7. Renunta la ideea de regim Detox. Viata ta in sine fa-o sa fie Detox si atunci nu vei mai avea nevoie de tot felul de eforturi si de momente de hei-rup in care sa mananci doar frunze de salata si apa plata cu lamaie.
  8. Ai rabdare cu tine. Accepta ca ti-e foame non stop. Senzatia de foame de nestavilit va trece. La mine a durat cam 3 saptamani.
  9. Asuma-ti decizia si fii consecvent fara sa te autopedepsesti. Seteaza-ti propriul ritm.

vegan fridge

Inca din prima saptamana tenul a inceput sa arate mai bine. Mi-au trecut “bubele” cam in 3 saptamani. Am continuat regimul timp de minim 2 luni asa cum primisem recomandare. Daca la inceput aveam impresia ca imi va fi greu fara iaurtul din fiecare dimineata, de fapt zaharul a fost cel care mi-a dat cele mai mari batai de cap. Dupa aprox. 3 saptamani fara zahar m-am surprins la jumatatea unei borcan de 200 g de miere si mi-am dat seama ca eu de fapt nu vreau “ceva dulce” eu vreau “ceva cu zahar”. Mi-am facut o hemoglobina glicata manata de teama unei afectiuni diabetice iar medicul diabetolog la care am fost m-a lamurit (zambind cu amaraciune) ca nivelul de dependenta pe care il avem fata de zahar este similar cu cel pe care il dezvolta cocaina. Ca sunt sanatoasa tun, doar dependenta de zahar.

Dupa cele 2 luni recomandate de medic am mancat in continuare fara zahar. Am reintrodus cate ceva din proteina animala: peste, fructe de mare, uneori lactate si oua. Am descoperit alte alimente. Inainte nici nu stiam ca exista. La 6 luni de regim vegetarian, prima data dupa mult timp analizele mele au fost toate in parametrii normali iar tenul meu arata mai bine ca niciodata. Intre timp am renuntat din nou la proteina animala in proportie de aproximativ 95%.

Eu sunt o “specie” aparte. Poftesc la brocoli. Imi place varza de Bruxelles, ador salatele de cand ma stiu. In acelasi timp imi place sa experimentez si alte preparate. De exemplu ador “bucataria” libaneza.

humus veggie

 

P.S. Astept intrebarile voastre pe aceasta tema. Aici, sau pe facebook https://www.facebook.com/rebrandyourself

Tips&Tricks: Oriunde ai merge, go green! Stay green!

green shoes sport shoes

Photo Credits: Pinterest

Share This Post

Comenteaza!